lördag 13 juli 2013

Barbacka-sitsträning-på-långtur

Ja det var vad jag ägnade kvällen åt.

Bestämde mig för att ta tag ordentligt i min sits och helt enkelt rida utan sadel och bett för att "tvinga" mig själv att använda sitsen bättre, jag har inte lika lätt att sitta med i Rucjs steg som jag haft med mina andra hästar nämligen.

Tjoho, det blev en riktig långtur, red i två timmar och tio minuter. Det gick inte att sluta, det var så bländande vackert med solnedgången, fullkomligt spegelblanka sjöar, grönskande skogar och en behagligare temperatur gick inte att önska sig.

När jag var som bäst uppe i allehanda gymnastiska övningar, självfallet i galopp, ser RucjRucj något "läskigt" på marken och gör ett jättehopp åt sidan varpå jag (så klart...) möter sagda mark i rask takt.

Den ofrivilliga avsittningen till trots kändes det bara fint och trevligt, ville bara säga det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar