onsdag 24 juli 2013

Piss och skit

Ni som hört mig prata irl vet att jag i stridens hetta kan vara betydligt mer bevandrad i svordomsriket än vad rubriken gör gällande men jag väljer att censurera mig själv här.

Igår kväll hade jag en lite längre stund med hästarna än vad min låsning i nacken tillåtit de senaste dagarna. De hade lite sprallfnatt då och då vilket inte är så konstigt med tanke på att de fått stå båda två på grund av min sagda ohälsa i flera dagar nu. Piss och skit blev det när Fester klev på en pinne som då "reste" sig och spetsade honom i magen. Förvarnar härmed känsliga tittare, att scrolla ner innebär bild på såret.


Det var bara att kapitulera inför alltings jävlighet och hastigt traska hem för att hämta stora förbandslådan. På bilden har det gått någon minut från själva incidenten. Klockan är ca 22:00.


Efter en ska vi kalla det "god" natts sömn (men skjut mig...) ser såret ut så här (ca 06:30):


Får ånyo konstatera att Fester är något av det smartaste och snällaste att hantera som finns! Att låta mig spraya, skölja och greja med det där utan att protestera, shit alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar