fredag 25 oktober 2013

Vad jag gör hela dagarna

Svär över frost, kyla och is på rutan...?


Nej då, det gör jag bara på morgonen, så fort solen kommer fram över bergen börjar jag röja i hagen.

Jag har med mig en termos med det obligatoriska kaffet, någon smörgås och när jag känner för att skämma bort mig själv finns det även någon kaka i korgen.


 Så här ser det ut i hagen, alla de små förrädiska löven innehåller x-antal stubbar.


Like this:


Uppskattningsvis finns det 2-3 miljoner stubbar i hagen, eller rättare sagt fanns, jag har utplånat så sjuuukt många utav dem att det börjar gå att ana sig till ett slut på eländet.

Tyvärr orkade Roger Röjsåg inte mer, han gick i pension med omedelbar verkan och jag känner ett enormt tomrum torna upp sig i mitt inre.

Vi gick igenom så mycket tillsammans och saknaden kommer att vara obeskrivlig. 

Hur ska jag klara mig utan dig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar