lördag 12 oktober 2013

Helt jevvla slut

Minns ni den här bilden? Om någon missat det så har det varit bestämt att vi ska flytta till ett visst ställe sedan några veckor tillbaka, det har dock ändrats då vi helt enkelt blev blåsta trots kontrakt.

Tur som tusan att jag "bara" hade slagit ner 31 stolpar för de har jag nämligen dragit upp idag och slagit ner en mil därifrån - vid min nya stallplats. Helt overkligt mycket jobb återstår vid nya hagen men vet ni vad? Det kommer bli episkt!


Den stora blåsan i vänsterhanden som jag abonnerar på har fått sällskap av två små nya vänner och fler lär de bli innan helgen är över. Precis hela dagen vigdes åt operation "fixa hagen" men det utförda arbetet känns ändå som en fis i rymden ungefär...

Många stora hagar har jag byggt, många gamla stängsel har jag tagit ner och många ton sly har jag röjt men jag har aldrig behövt samla alla dessa komponenter i samma projekt.

Vid dagens slut grät mina händer och armar blod. När jag väl hemma igen såg att det var snöflingor i "langtidsvarslet" kom det nästan tårar på riktigt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar