söndag 6 oktober 2013

Äntligen ridit

Som jag längtat efter att få rida. Sannerligen.

Planen för dagen var att bara få känna lite vind i håret igen, anspråkslöst och kravbefriat. Jag tog tygeln i en hand och höll sedan samma långa tygellängd.

Det var ett otroligt tryck i Rucj men jag kände mig ändå helt lugn och kunde sitta tryggt och ledigt i sadeln. Inte ens i galopp började det rycka i tygelhanden, haha.



Kortkort galopp.


Stilstudie av en avsaktning... Himmelsk bild, haha!


 Fester är beeest hest <3



Flygande Araben.




Bilderna visar något som ser mycket modestare ut än vad det upplevdes. Jag har några sekunder filmat också som jag ska se till att få upp, så får ni döma själva.

It was a happy happy day, när mina älsklingar är glada känns det som att man kan höra änglarna sjunga.

Så här vill jag alltid känna när det gäller ridningen; längtan - tydlig och "simpel" plan - fröjdefullt utförd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar