lördag 19 oktober 2013

Käcklistan

Nu ni kan man börja bocka av en del från den stora flyttchecklistan!

Saker som ska göras som numera är gjorda:

* ta ner gammalt stängsel

* sätta upp nytt stängsel

* röja under tråden

* montera lösdriften

* serva och besiktiga transporten

* hämta hö

* hämta halm

* byta till vinterdäck på både bil och släp

* adressändra (jobbigt, haha!!)

Saker som är påbörjade är att maskkolla hästarna, jag köpte kit för säkert en vecka sedan men de vill då aldrig bajsa när jag är där (har ju inte haft så mycket tid med dem tyvärr) så det är ännu ej inskickat.

Vi har även röjt en hel del med röjsåg, jag och Mats och svärfar har gått loss med varsin såg men det återstår mycket arbete med det innan det känns säkert och fint att släppa hästarna i nya hagen.

Vi (jag och Adam) har även i viss mån plockat ner stora hagen som hästarna bor i nu.

De bor förstås kvar i väntan på den nya hagen, de har numera en yta som är stor som två-tre ridhus så det går ingen nöd på dem direkt, haha.


Saker som ska slutföras är alltså röjningsarbetet och själva flytten... Alla hästgrejer (rockarden har jag faktiskt flyttat till nya stallet redan) och alla våra grejer plus flyttstädning återstår alltså, men det går framåt det här!

Och jag vill precis bara vara med hästarna.


Men men, se så käckt det börjar gå att bocka av skit på den stora checklistan, hallelulja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar