tisdag 22 oktober 2013

Söta blöta

Sällan använder jag täcken men jag kan ändå med säkerhet säga att jag ÄLSKAR bra täcken.

Ett riktigt regntätt täcke som passar skönt och fint över bogen (ja resten av kroppen också förstås men är det något som får det att klia i fingrarna på mig är det täcken som är obekvämt stora över bogen) kan verkligen rädda dagen i tider som dessa...

Blev väckt i ottan med orden; "du, det snöar". Varpå jag var utanför dörren före Adam vilket händer mycket sällan då han börjar jobba tidigt.

Det var alltså becksvart och snöade friskt när jag yrvaket satte mig bakom ratten.

Det gick prima i någon mil men sen jävlar i havet var jag en hårsmån från att fullständigt massakrera ett rådjur. Eller en hårsmån ifrån är väl att ta i, jag smekte nämligen det lilla djuret med lacken om man säger så... Vi blev räddade av att jag faktiskt vågade välja att gasa. Jag höll inte riktigt 80 (men nästan, säg 75 kmh så är det ingen överdrift) när sagda rådjur kommer i sporrsträck och uppenbarar sig mycket plötsligt nästan framför bilen.

Hu, var lite lätt skakig i benen en god stund efteråt vill jag lova, men ingen skada skedd alltså.

Under dagen blev snön till regn och så här såg hästarna ut i skymningen.


RucjRucj har mitt favorittäcke på sig. Det är det första täcket jag köpte till Lutzian och täcket är lika fint än idag, nästan 14 år senare, jag minns tydligt hur häftigt det var då när det begav sig (med bogveck och halvhals!) haha. Humor att Rucj kan ärva täcken av Luttplutt som var blott 147 cm hög.


Jag shoppade på granngården härom dagen och såg då en riktigt rolig storleksguide för täcken - måste leta rätt på den och återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar