söndag 22 september 2013

Varför är jag en 80-årig kärring?

Igår var jag och moster ute på svampexkursion. Vi trampade upp och ner för en liten del av ett närliggande berg och flåset fick sig en genomkörare.

Själva svampletandet blev med betoning på just det; leta (och inte så mycket finna). Trägen vann ändock en del i slutändan får man väl säga.

När vi plöjt färdigt i skogen tog vi en "liten" promenad till, men eller hur... Ja jag vet inte hur långt det blev men vi var då ute och gick hela dagen kändes det som.

Till kvällningen började det gnissla i lederna på mig. Höfterna kändes ömma och vänster knä spökade, fotlederna bjöd på obligatoriskt obehag och ryggen kändes tung.

Det som vaknade på morgonen var inte en människa i 20-års åldern (jaja, visst är man närmare trettio men det kan man väl få hymla med ett tag till).

Ska med bestämdhet börja äta mer grönsaker och mindre sirap.

"Stel tant klappa ponny"



Drabbades av konstnärspåslag och målade en tavla.


2 kommentarer:

  1. Ha Ha jag kände ingenting ! Moster är ju i toppform !

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet inte vad som hände, har så jevvla ont i knät och fötterna :/

    SvaraRadera