onsdag 25 september 2013

Fångest

Kapitel 1 i hästägarhandboken: "Den ständiga oron".

Alltid är det något.

Eftersom alla hästägares bibel stavas väderleksrapport förstod jag redan för några dagar sedan att det var dags att dela av hagen. Jag vill förstås inte att de ska äta gräs helt ohämmat när det är frost på nätterna och därför har de fått ett "beta ner hörn".

Jag vet inte hur väl bilden speglar verkligheten här men hästarna står alltså snällt i den "nya" hagen trots att jag inte hunnit få upp tråden än på bilden. När jag gick där och byggde och grejade hade jag samvetskval för att de skulle få en sådan liten hage.

Eh... Hagen går alltså rakt ner till träden via den stora stolpen. Med facit i hand skulle jag ha byggt en väsentligt mindre hage för att de skulle ha en chans att faktiskt beta ner gräset innan idag helst.


I morse väckte jag dem tidigt med lite höfrukost, relativt populär var den, inledningsvis...



När det blev dags att äta lunch tyckte de att de hade fått nog av hö och lät sig icke trugas till mer än två-tre tuggor.

Jag har med andra ord drabbats av åkomman fångest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar