fredag 20 september 2013

Men älg alltså!

Säga vad man vill om mina hästkunskaper men någon älgwhisperer är jag då rakt inte.

Kom hem från sista turen till hästarna nu, kl 23, och jag är fortfarande lite skakig i benen efter färden. Bara efter någon kilometer upptäckte bilens lyktor nämligen en älg, mitt på vägen, "min" älg från i morse med horn och allt.

Jag körde verkligen lussakta, inte ens över 40 kmh och det var ju en jävla tur. Det märkliga var att han stod bara där, med sidan till som vore det en exteriörfotografering, absolut mitt i vägen -hur länge som helst.

Adam var med så han fick se att jag inte hittade på att jag befriendat en älgtjur idag.

Hoppas verkligen att det inte slutar med att han blir påkörd av någon stackare. Det verkar ju inte riktigt som att han har alla hemma den där...

Fortsatte tillslut färden men med all försiktighet, körde faktiskt på fyran hela vägen. När vi nästan nått hemmet dyker det upp en till älg, i högra diket precis bredvid bilen och jag höll i all sanning på att dö.

Haha, jag blev så jävla rädd! Var tvungen att nästan stanna till lite innan jag kunde ta oss hem den allra sista biten.

Några timmar innan älgdramat:





Rucj ser mycket bättre ut nu. I morgon ska jag lägga upp lite sår-bilder som jag tog nu under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar