söndag 29 september 2013

Hästmys

Vill inte göra något annat än att mysa med mina små älsklingar. Och smyga på dem.

Utan problem kan jag ägna timtal åt att studera dem på håll. Se dem gosa, kivas, sova, leka, rulla sig och sedan sova igen...

Kommunikationen dem emellan är så rysligt intressant, inget intresserar mig mer än hästspråk. Som hästägare är det mitt ansvar att lära mig deras språk och jag är omättlig på det planet. Hästar må vara på ett visst sätt som art men varje häst är också en individ. En individ med ett individuellt psyke och en egen dialekt.





Rucj och Festers "sätt" är oerhört intressant att få ta del av.

Fester är ju trots allt hingst och axlar någon slags ledarroll men Rucj är egentligen inte minde dominant, de är mycket likvärdiga och verkligen ett team. 

Att få iaktta dem är en sann fröjd för ögat och själen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar