fredag 20 september 2013

Trolsk morgon, komplett med älg å allt.

Just nu har jag som bekant dryga 2,5 mil till hästarna och de ska läsas som just det DRYGA.

Det är fortfarande underbart skönt och en helt overklig lättnad att slippa ha dem här i hästarnas u-land och otäcka människors mecka.

Men det är förstås långt ifrån optimalt att ha dem så långt hemifrån, nu handlar det bara om några veckor innan vi kan relocate lite mer beständigt så jag håller ut.

Dimman låg tät under morgonen och flummig som jag är kastade jag längtande blickar in i skogen mest hela tiden. Måste fråga moster om hon vill plocka svamp i helgen.

Sikten var stundtals nära nog obefintlig och i en skarp kurva växlade jag ner och rullade riktigt sakta när plötsligt en stor svart gestalt tornar upp sig framför mig.

En älg.

Jag stannade till och sträckte mig över till passagerarsätet för att få fatt på kameran men insåg efter någon sekunds famlande att den glömde jag visst hemma. Men åh!

Älgen stod helt lugnt och tittade på mig, han var i diket och inte uppe på vägen, så jag pratade lite med honom och sa att han ska akta sig för vägen så det inte sker någon olycka.

Väl framme vid mitt mål konstaterade jag att hästarna var helspralliga, det till och med tog någon minut att få på RucjRucj flugtäcke. Idag var han inte lika tjock runt huvudet så förhoppningsvis blir han snabbt bättre, senare idag ska jag hämta ut något på apoteket som veterinären skrev ut.

Inga foton alltså. Gör som vanligt och tar en gammal bild.


Fick även höra att någon frågat om de är cirkushästar. Den som frågade har tydligen häst själv, haha. 

Då skulle de ha sett mina tidigare hästar säger jag bara <3


2 kommentarer: