måndag 9 september 2013

Saknar mina älsklingar

Jättemycket :(

Efter en hel helg med helt ohämmad tid för hästarna (fick låna boende bredvid hagen) känns det inte nå roligt att vakna i min dumma by igen, inte nå roligt alls.

Det var en härlig men svettig helg. Jag hade då inte räknat med att temperaturen skulle ligga på stadiga 23-24 grader, idealisk temperatur för att springa runt i tighta jeans... Hu, svettades på ställen jag aldrig tidigare svettats på.

Idag ska jag åka ut och leka, borsta, tvätta, verka och leka igen -längtar!




RucjRucj börjar se fin ut i kroppen nu, det är längesedan han var i så här bra hull, visst kan man skönja revbenen i vissa lägen men det är trots allt ett fullblod det handlar om och han tränas snarare för distans än de konventionella ridgrenarna.

Festers revben kan man otroligt nog fortfarande känna (?!) trots att han ser tämligen smällfet ut. Konditionen är det då sannerligen inget fel på men det känns ganska uselt att ha en så övergödd häst.




Det är inte så enkelt att ha två hästar med vitt skilda behov fodermässigt. Problematiken ligger i att RucjRucj inte alltid får i sig tillräckligt med grovfoder då han helt enkelt inte är så matorienterad och när han får för mycket kraftfoder ger det motsatt effekt. Fingers crossed att "vi" slipper falla ur nå mer och att Festers sommarmage är ett minne blott om en månad eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar