onsdag 17 juni 2015

Stör mig

Får jag tid att sitta inne spenderar jag den med näsan i böcker om hästar eller framför datorn och då alltid/endast med hästar på skärmen.

Jag läser en del bloggar och stör mig givetvis på andras hästhållning, träningsmetoder, åsikter etc... (det är nog oundvikligt när man är både lösdriftsförespråkare, barfotataliban och emot allehanda "vanlig" utrustning - haha!).

However har jag gott om överseende när det gäller just normen inom hästvärlden och jag följer många bloggar för att det är intressant (och inte alls bara för att det stör mig) men en sak som retar gallfeber på mig är alla staket, träd, hus och dylikt som håller på att välta alternativt står på högkant. Alla dessa uppvinklade bilder driver mig till vansinne.

Det vore mig främmande att kompromettera någon och därför infogar jag mig själv som exempel, det bästa jag vet är när vinklandet dessutom används för att belysa "utveckling":

"Åh han har blivit så lätt fram och rör sig verkligen i uppförsbacke (hahaha, jo det kan man säga)!"


"Tänk att för bara två månader sedan såg det ut så här!"


Det lurar väl ingen, det enda som händer är att man blir sjösjuk av att hus och träd är på vippen att tippa över, stör mig som sagt gränslöst på detta utspridda fenomen att helt ogenerat hävda att hästen rör sig i uppförsbacke när plötsligt ridbanan utgörs av en riktig mördarbacke.

Aaah, det var skönt att få ur sig, nu ska jag gå vidare med livet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar