söndag 28 juni 2015

Men bajs

Igår bestämde jag mig för att ta en lång skön tur i skogen med mitt mest "ridbara" djur.

Han var rejält dränkt i sand/lera så jag borstade utomhus, på det viset kunde han även beta lite runt grinden som numera är nästintill svald av gräs och maskrosor, jag minns inte riktigt vad som hände men halvt åt helvete gick det i alla fall.

Rucj blir som bekant en något sämre upplaga av sig själv när han inte har Fester i sin direkta närhet, han kan då "larva" sig lite helt i onödan, igår skyggade han plötsligt (å det grövsta) och oturligt nog stod jag mitt i flyktvägen.

Han knockade mig något fruktansvärt, kepsen och solglasögonen flög säkert tio meter, det enda jag vet är att hans huvud mötte mitt i en jäkla fart och någon slags hjärnskakning har jag med all säkerhet ådragit mig.

Needless to say blev det ingen ridtur och tyvärr måste jag hålla mig lite lugn ett tag framöver nu vilket är hemskt enerverande. En viss lättnad känner jag ändå, först trodde jag att näsan var bruten och ena ögat demolerat (på mig alltså, är faktiskt inte så särskilt brydd om hur det gick för Rucj... hehe), att det gick så här "bra" ska jag nog vara glad för.

2 kommentarer:

  1. Åh stackare! Jag mådde skitdåligt efter hjärnskakningen jag fick när vi gick omkull för 1,5 år sedan. Minnesförlust för flera timmar och inte alls mig själv i nästan en månad efteråt (men det insåg jag ju inte förrän senare). Tydligen vanligt att man mår väldigt dåligt länge efter en hjärnskakning så ta hand om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken, känner mig sur och trött men samtidigt ovillig att ligga och vila :P Så himla tråkig tajming nu när man "ska" njuta av sommaren och har tre hästar att hålla igång. Nä urk, humöret fick sig en push (höhö) åt fel håll kan man säga :/

      Radera