fredag 12 juni 2015

Dagen

Upptäckte till mitt stora förtret att Rucj kliat av en hel del man, tråkigt och tröttsamt när man lägger så mycket tid varje dag på att undvika just det, numera bor han i sitt eksemtäcke vilket inte känns optimalt men tyvärr nödvändigt.

Passade på att fota Rucjsson lite när jag ändå hade borstat och grejat.



Passade även på att rida en stund, blåste ur honom lite i galoppen och gjorde sedan enklare skolor i trav, när han fått sträcka ut ordentligt är han som lättast att samla.


Efteråt fokuserade jag på Festerin, jag ser till att han får upp pulsen rejält varje dag och det enklaste sättet är att leka med honom i hagen.

"Hej, jag heter Fester och jag är smällfet."








Han kommer inte att släppas ut i resten av hagen så länge det finns minsta möjlighet att få i sig tillräckligt med mat i den avgränsade delen de står i nu.

Självfallet behöver han mer motion och det straffade sig verkligen att jag inte vågade lämna Fenja i över en vecka och därmed inte hade tid/möjlighet att göra något vettigt med mina hästar. Nu när det är lite lugnare lägger jag därför mer tid på pojkarna.

Fenja är inte särskilt road av mitt sällskap just nu och då är jag beredd att låta henne vara, hon är ändå inte i skick att sadlas eller tränas på annat sätt på grund av alla småsår. Jag har lärt mig att hennes humör svänger en del (sto...?) och då tvingar jag mig inte på henne i onödan när hon inte vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar