fredag 5 juni 2015

No longkalsong

Sommaren bjöd på sin första knottattack igår, med besked, Rucj kläddes på och de andra smetades in ordentligt med knottavvisande medel.

Nu är det sommar, tjohej, för dagen har jag varit utan mitt allra mest älskade plagg: långkalsongen. Inte svettas man direkt men några underställ är man inte i skrikande behov av heller.

Tog mitt stora vita riddjur och gav mig ut på en tur i naturen.


Jag har aldrig tidigare kunnat göra en hel fläta på Rucj, typsikt nog är det en tidsfråga innan han börjar gå hårt åt manen igen.


Vi hade en helt okej ridtur, ingen höjdare men ingen katastrof heller, jag var rebellisk (och lite trött på livet... höhö) så jag red i bara keps vilket genast lättade upp stämningen eftersom jag då besparar mig vikten av hjälmen och slipper en del nacksmärtor.

Det är lite för mycket som är lite för svårt just nu, Rucj är besvärligare att sköta på sommaren än på vintern så någon semesterkänsla infinner sig inte tyvärr och jag mår fysiskt dåligt av att de andra hästarna nu lyckats göra två bitmärken och fyra sparkmärken på mitt lilla Frieserbarn. Mitt hjärta går bokstavligt talat sönder, jag har haft mer eller mindre hjärtklappning sedan i söndags vilket gör att jag konstant känner mig andfådd, allmänt klen och inte lyckas jag somna heller.

Igår ställde jag tillbaka henne i den gamla hagen, dels för att hon skulle slippa stå i boxen ännu en natt och dels för att jag behövde gå hem och pusta ut lite för att kunna tänka klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar