onsdag 10 juni 2015

Pyssel

Märkligt kravlös dag må jag säga, slog till och med på tv:n för första gången på över en vecka, klev inte ens upp förrän vid åtta... vid det laget har cirka 14 larm ljudit men så där är det, jag är en död människa på morgonen och när jag nu inte var jagad av tider att passa då vaknar jag inte av någonting.

Jag har i alla fall i vanlig ordning tvättat och smort manar/svansar och även verkat en del hovar idag.




Lättnaden från igår har idag färgats något av att Fenja inte var på särskilt bra humör och viftade lite med ena bakbenet när jag ville smörja henne med flugmedel, jag känner mig dock fortsatt nöjd med beslutet och när jag stryker handen över alla små märken och svullnader hon fått är det med vissheten att några nya blessyrer ska det inte bli.

Tappar humöret lite av att båda killarna har kliat sig relativt ordentligt och Fester är dessutom redan i tionde månaden... Detta trots att jag ställt dem i stallet under kvällstimmarna för att undvika knotten och jag delade av hagen för drygt en vecka sedan för att begränsa betet.

Bare te å kämpe på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar