tisdag 16 juni 2015

Ho ho

Här ekar det lite ser jag. Vad har vi gjort de senaste dagarna då...? Tja jag har tränat pojkarna "vid hand" det vill säga longerat på AR-vis. Vanligtvis longerar jag som bekant hästarna i frihet men jag har anledning att öva även med utrustning nu när Fenja är som hon är, jag övar alltså mig själv med hjälp av mina hästar.


Jag har fått någon enstaka puss och även ett par varv lek/bus av henne så förhoppningsvis börjar hon förlåta mig för att jag tog henne ur flocken. Så fort bitmärkena är läkta ska jag sadla henne igen. För övrigt är hon numera gulsvart, om någon anar att hon är lite "blek" på bilden, hysteriska pollenmängder är orsaken.


Rucj är en knäppskalle och jag ser fram emot att ge honom till Adam lite mer officiellt i framtiden... haha, nej vad dum jag är. Äh, ni vet hur det är, man gör SÅ mycket för att hästen ska må så bra som möjligt och hästf-n gör allt för att sabotera sitt eget välmående.

Han vägrar äta när han är på "fel" sida om tråden (inte samma som Fester), han har trampat sönder sitt eksemtäcke och nu oundvikligen kliat hål på sig själv, varje kväll när de ska in (de står inne mellan 18 och ca 23 för att vila från knotten) står han och stampar för att han är kissnödig och can't wait att få komma in och pissa floder i halmen vilket gör mig lika irriterad varje dag och att spraya honom med flugmedel är en synnerligen otacksam uppgift som dessutom inte ens verkar hjälpa.

Kan hända att jag är på lite dåligt humör just nu, igårkväll var det så knottigt att jag kunde skopa upp de små kräken med handen (det är sant) och i morse flaxade det runt en fågel inne i stallet som förstås var rejält pyntat med bajs vid det laget.




Festsson är i alla fall nöjd och lätthanterlig, haha, tack och lov för en okomplicerad ponnyälskling <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar