torsdag 4 juni 2015

Sommar

Fick lite sommarfeeling under förmiddagen, hästarna var nämligen i sällskap av flugor för första gången i år... mm, mys, långkalsongerna sitter fortfarande på så någon högsommar är det ändå inte tal om.

Fördelarna med det kalla och regniga vädret är ju trots allt övervägande när man har hästar att bry sig om. Rucj är fortfarande helt opåverkad av årstidens farsoter och Fester har inte heller blivit mer än ytterst lite röd på mulen.

Frieserfian har anammat säsongen och går numera under smeknamnet brunstfia. Jag började dagen med att tvätta, fläta, raspa och allmänt fixa till henne vilket hon verkade uppskatta och stod snällt stilla i nästan två timmar (!).







Jag stank av brunst efteråt men tittade förbi för lite lek med mina hästar ändå. Fester nosade lite snabbt på mig och började sedan undersöka vägen jag tog fram till dem, sedan kom han tillbaka och tittade snett på mig länge. Jag svär att jag hörde honom fråga "var är hon?", haha, sorry.


Jag vågar lämna Fenja med de andra hästarna nu men det går ännu inte helt problemfritt till, när hon blir motad in i ett hörn blir det direkt sparkkalas igen, det är ytterst frustrerande att bevittna. Fenja flyttar sig för de andra men när de gemensamt stänger in henne så hon inte kan komma undan leder det till att de börjar sparkas och sedan sparkar hon tillbaka.

Till helgen kommer det en ny häst så vi får väl se hur det blir när den anlänt, helst vill jag kunna cykla till stallet utan en klump i magen om man säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar