lördag 2 maj 2015

Grejar

Har haft fullt upp med vardagsbestyr, hämtat säsongens förhoppningsvis (alltså håll tummarna för f-n!!) sista hö- och halmlass.

För övrigt går den mesta tiden i vanlig ordning åt till mockning, borstning och att släpa höpåsar och bära vatten.

Känner mig lite trött och negativ men jag ler ändå varje gång hästarna kommer sprängandes genom hagarna för att möta mig, Fester är vansinnigt hingstig just nu så han bjuder på show ungefär elva gånger om dagen... haha, love that guy <3


Har ägnat morgonen åt att titta igenom samtliga filmer från Fenjas två månader här.

Måste säga att även om det går upp och ner hela tiden, ja under ett och samma pass till och med, så ser jag ändå en tydlig utveckling. Jag är inte så där osäker med henne längre, sure jag blir nervös och can't feel my legs ibland (haha!) och visst grinar jag en skvätt med jämna mellanrum... men nu när jag vet att det går fram och tillbaka är det lättare att vänta ut hennes sämre dagar för att lägga krutet på de stunder då förutsättningarna är bättre.

Är som sagt lite låg i nuläget men ser fram emot den kommande tiden med viss tillförsikt. Det är inte kul att släpa sig upp varenda morgon för att ägna sig åt sysslor som åsamkar allergiska besvär och smärtor i handlederna men när man kan räkna ner dagarna tills vinterpälsen vikt hädan och höhelvetet är färdigpackat då blir man GLAD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar