söndag 17 maj 2015

Bitter

Nu är jag bitter, något så fruktansvärt... det är hemmatävling och det var ponnytävling på morgonen så nu kl 15 började hästtävlingen.

Alltså: jag hade kunnat traska till en tävling som började klockan tre, äh fy f-n vilket tillfälle. Efter den här tävlingen har jag dock inte fler starter som jag skulle ha startat så från och med nu blir det lättare att blicka framåt utan att vara alltför putt.

Åkte dit en kortis och hann se några d-ponnisar.








På hemvägen stannade vi hos Fenja och vi kunde då göra om bedriften från igår, jag gjorde det lite svårare genom att byta varv mitt i så det blev en sväng runt corallen åt höger och sedan en sväng åt vänster. Här händer det grejer - HAHA!

Det kan vara första gången någonsin som jag tagit ut henne mitt på dagen och jag kan säga att när det kom motorljud från skogen vreds min puls upp i 290, plötsligt kändes hela min kropp som överkokt spaghetti och jag stegade snabbt som tusan tillbaka in i hagen och öste lovord över henne.

Det sista jag vill är att det kommer en fyrhjuling eller cross i 190 knyck när vi befinner oss på grusvägen, anyway vi hann "hem" och Fenja fick både en kram och en puss för att hon höll sig så fint tills jag fick av grimman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar