onsdag 27 maj 2015

Ojojoj

Tänkte träna lite med Rucj igår men av någon outgrundlig anledning kom jag av mig...


Så här fint blev det efter borstning:


Mitt i pysslandet kom Adam förbi så det blev en promenad runt byn med varsin häst.



Idag har vi haft lite action under morgonen, lite mycket rättare sagt, haha.

Vi hämtade Rucjsson för att ta en liten liten nästan omärklig skogspromenad med Fenjan.



Frieserfian var riktigt het på gröten och betedde sig som en hel hingst, Rucj blev smittad och stajlade lite han också, jag hade egentligen bestämt att vi inte skulle stanna och beta men jag blev tvungen att få ner pulsen på henne på något vis.

Erkänner villigt att jag var lite rädd för vad som skulle hända när jag ställt tillbaka henne i hagen igen och mycket riktigt flippade hon ur totalt... skrek, sprang och såg ut som att stängslet kunde sprängas vilken sekund som helst.

Rucj ville inte vara sämre så han svarade med sin helt overkliga stämma. Hjälp vilket liv det blev, aj mitt hjärta, Rucj får ju åtminstone gå hem till Fester efteråt. Nu suger det faktiskt att ha det så här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar