tisdag 12 maj 2015

Bra start

Jag vill träna med Fenja ordentligt varje dag men av förklarliga skäl tar jag inte ut henne och sitter upp så länge jag är ensam. Adam kan/får inte direkt göra något med henne men han kan öppna/stänga grindar och ge mig allehanda utrustning eller kanske utföra hjärt-lungräddning... hihi, han är väldigt bra att ha framför sig också, att jag och Fenja kan ta rygg på honom när vi ska från den ena hagen till den andra känns jättetryggt.

Hur som helst, att jag tränar hästarna lösa är det centrala i mitt hästliv, det är naturligt för mig att göra allt med hästen lös, att borsta, sadla, promenera, rida eller vad man nu vill göra ska man förstås kunna göra utan rep och dylikt (annars tycker inte jag att det är någon vits men alla tycker vi ju olika... haha). 

När det gäller Frieserfian kan man inte uppehålla sig inom sparkradie vilket försvårar träningsleken men nu börjar det gå riktigt bra att "träna" på lite håll. I morse följde hon mig glatt och trevligt när jag sprang runt i hagen, hon är så fin när hon fintravar och gör galoppombyten, när jag gick ville hon hellre hänga med mig än att ägna sig åt frukosten vilket förstås nästan gjorde mig lite rörd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar