lördag 16 maj 2015

Mycket bra

(Gårdags)kvällen och morgonen har bjudit på efterlängtade goda stunder.

Fenja stackarn har varit lite knäckt av stormandet, hon har dagar då hon inte törs komma upp till sin grind eller lösdrift, det går inte ens att muta henne med kraftfoder i det läget. EN gång har jag gett mig tusan på att ta ut henne ändå och den gången tog det en halvtimme att gå till grinden, förvisso var hon relativt lugn när vi väl var ute men "orken" (i huvudet alltså) var liksom slut så det blir ganska meningslöst för oss båda två.

Igår kväll kom lugnet och jag passade på att ge hennes hud en riktig omgång, jag bar med mig varmvatten och schamponerade henne med Head&Shoulders - haha! Duger det åt mig duger det väl åt henne tänker jag.

Mysigt.



Cyklade till mina hästar efteråt och kunde inte låta bli att skratta åt dem när de försökte undvika flugsprayen, Fenja får man minsann bada och spraya men de världsvana herrarna hoppade högt vid första sprayduschen (må hända att jag är lite mer pedagogisk med Fenja men hon är ju faktiskt ett barn).

I morse promenerade vi lite helt ensamma! Jippi!

Det var med betoning på lite, vi klev ut på grusvägen, gick max 50 meter och vände sedan in mot hagstängslet och tog två varv runt corallen (på utsidan alltså). Hela tiden kunde jag se över hennes hals så jag är supernöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar