tisdag 11 februari 2014

Tung promenad

Igår tog jag min gullgosse och gick ut på en sjukt tung promenad, vi gick väl 3-4 km men det var så djup och blöt snö att det kändes som rena rama Sagan om ringen-äventyret.

Först borstade jag och grejade länge och väl, han blev så fiiin och det var så mysigt.

Jag tänkte rida Rucj senare idag men nu är det lite halt på sina ställen så vi får se hur intensivt det blir, suck, blir så trött.

Vädret, vädret, vädret.

Jag vet att jag ständigt tjatar om vädret och temperaturen men det är ju (tråkigt nog) det som styr och ställer över ens liv när man har häst.

Nu när det kräksnöar, duggregnar, töar och fryser om vartannat är man glad att det alltid går att boka ridhuset if all else fails...

Festsson fick bära Rucjs täcke upp till stallet (så jag slapp, hehe) söt eller vad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar