onsdag 5 februari 2014

För två år sedan

Bilderna är tagna för ganska precis två år sedan, den där ridturen är den första (och hittills sista) som jag och Adam gjorde tillsammans.

Jag red på Azta som för dagen var lite extra neurotisk vilket banade väg för att Rucj tog två-tre travsteg varpå Adam tror att han har både galopperat och hoppat (det var ett litet dike under hovarna just vid travtillfället nämligen).

Just like a disney prince, typ, haha!



Att befinna sig ovanför molnen kan generera en och annan märklig bakgrund.




Rucj är snäll <3 (Salsa är skeptisk...)


Jag saknar Azta, jag saknar faktiskt (för er som vet hur hon är...) att rida och träna henne.

Bara några dagar efter att bilderna togs gav hon som bekant Rucj en välriktad spark som ledde till operation, boxvila i månader och ett helt års vila för hans del. Ibland undrar jag hur "allt" hade blivit om hon inte hade gjort det.


Jag är övertygad om att Azta är den svåraste hästen jag kommer att träffa på, garanterat den känsligaste och mest energiska - dels i negativ bemärkelse men även i positiv.

Det var obeskrivligt givande att jobba med en så pass komplicerad men ändå öppen och lyhörd häst. Azta kunde koncentrera sig i timmar och hon ansträngde sig alltid för att förstå mig men man balanserade alltid på en sylvass knivsegg med henne.

Alltid.



Man måste väl egentligen veta hur det kan se ut för att man ska "förstå" videon, men men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar