onsdag 12 februari 2014

Galoppat i skogen

Vi fick till ett relativt bra pass i skogen igår, Rucj kändes nätt och jämnt domesticerad men jag tackar och tar emot när det blir lite extra action, hehe.

På väg ut: 

Vi följde efter en räv en bra bit, off road ridning ägnar jag mig åt alldeles för sällan nu för tiden, himla skönt att kunna plaska runt i snön så där.

Rucj var som jag nämnde mer vild än tam och jag ville låta honom galoppera ordentligt. Det fick han, det resulterade dock i att vi bara var ute i knappt en timme, hä gick undan...




Under avskrittning: 

Idag tog jag in Rucj och började göra iordning honom men jag lyckades ångra mig, min rygg sved och spjärnade emot hela tiden, det snöade och jag blev allmänt opepp och lekte lite i hagen istället.

Men söööt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar