måndag 3 februari 2014

Tränade lite...

...inna da ridehouse. Det var överlag roligt och kändes relativt bra.

Jag (med god hjälp av Adam - claro) satte upp några studs och slutligen även ett "hinder" på medellinjen, så här såg det ut:





Rucj hoppar väldigt väl må jag säga men jag önskar mer energi mellan bommarna, han blir gärna kort och "platt" i galoppen och tar helt enkelt inte ut steget ordentligt.

Jag är mer eller mindre rejält missnöjd med min egen insats (shocking, haha!).

Det känns märkligt (och faktiskt riktigt ledsamt) att gå bakåt i utvecklingen, jag kan egentligen bättre än så här och jag förstår inte varför jag är så dålig hela tiden.

Problemen är många, jag tittar ner på hästen, ner på hindret, går fram med överlivet för tidigt och slår i röven i sadeln när jag "tror" att jag står i fältsits.





Glömde bort att jag hade bytt till ett gummibett (ett sånt där oledat helt utan metalldel) så med andra ord fungerade det bra att rida på, inte sämre än mina andra bett i alla fall.

Det är roligt att träna och det känns lovande men visst finns det mycket att förbättra och jag snöar gärna in på det negativa.

Jag längtar efter att hoppa lite "seriösare", lite mer utmaning i form av höjd vore nice men jag är väldigt rädd om Rucj och hans självförtroende - tyvärr... hehe.

Om han bara var lite mer "på" och framme för skänkeln skulle jag våga sätta upp hindren runt metern åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar