torsdag 20 februari 2014

ArabSalsa - video

Eftersom det finns en liten vit japansk Salsa som nämns här ibland benämner jag hästversionen ArabSalsa.

Videon är från i somras när Emma just hade köpt Salsa.

Salsa var vid detta tillfälle lite extra yster av överskottsenergi och vi skrattar en hel del för att hon är så sprallig med mig. Hon hade nämligen haft den goda smaken att vara väldigt lugn och nästan istadig när Emma red (smarta och omhändertagande araber är ju för skojiga...) -haha!

Texten i videon beskriver lite av vad vi håller på med men jag kan väl säga att Salsa är riden på vanligt engelskt vis och som synes rider jag henne betydligt mer åt westernhållet eftersom det är den filosofin Emma anammar.

Det här är med andra ord ett nytt sätt att bli riden på för Salsa och säkert en av de första gångerna hon rids utan bett.

Jag ger er 181 cm långa moi på världens sötaste lilla C-ponny Arab:



Ett av de svettigaste ridpassen i mitt liv... blir törstig bara jag tänker på hur varmt det var.

Saknar den där lilla bruna eldiga saken och tycker att hon och hennes matte kunde bo lite närmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar