lördag 15 februari 2014

Catcrying

Under 2013 befästes ett nytt verb här hos oss; catcrying.

Min längtan efter en pälsförsedd livskamrat som faktiskt kan bo i mitt hus har tagit sig oanade proportioner.

Jag kan inte se bilder/filmer föreställandes söta katter utan att börja gråta.

It's true.

Rösten går upp i falsett och jag liksom luftklappar my imaginary katt.

Det har gått några år sedan Wilma dog och det är förstås henne jag ser framför mig och just henne jag helst av allt vill ha.

Det är svårt att leva utan husdjur när man faktiskt alltid haft minst fem pälsbollar att se i ögonen, inget är så tomt som ett hus utan varken katt eller Salsa.

Jag vill verkligen ha en katt. Måste forska lite på de så kallade allergivänliga alternativen.


Wilma Birma <3

3 kommentarer:

  1. Vi har två sphynxar, en cornish rex och en snowshoe... Beroende på lite vad det är man är allergisk mot så kan sphynx fungera (för de har ju ingen päls alls), cornish kan också fungera (de har bara tunn underull), snowshoe har bara täckhår utan underull. Ni är välkomna att komma och sniffa hemma hos oss i utbildningssyfte om ni vill ;) /Sarah med Noohr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men är det sant?!

      Kan vi komma nu? Haha!

      Nej men allvarligt, det måste vi göra, vi får höras om det.

      Radera
    2. Pråmiss, helt sant, haha! Ni är så välkomna, vi får försöka hitta en dag som det passar allihop :)

      Radera