fredag 21 februari 2014

Dressyrade lite

Tog oss minsann till ridhuset och tränade lite. 

Det kändes bra och framförallt var jag nöjd över att vi faktiskt halkade dit genom skogen i mörkret helt ensamma.

På gång:




Det är inte helt lätt för mig att gå dit själv och jag fick lite panik när vi kom fram eftersom dörren var stängd och jag inte var säker på om lektionen var över eller inte. Hur som helst stod vi utanför ridhuset i någon minut och kände oss dumma innan dörren öppnades och ridskolehästarna gav plats för oss.

Vi hade sådan tur att vi var helt ensamma de första tjugo minuterna men när det dök upp både en, två och tre till blev det svårt att rida.

Jag pratar ju KONSTANT med Rucj och blir väldigt hämmad av att inte kunna göra det, största problemet är dock att jag har svårt för att skilja på höger och vänster när jag blir lite "stressad"...

På tal om att tala med Rucj, på tävlingen utbrast jag "BRA!" när han hoppade över 2:an i 70 cm's klassen (han hoppade helt magiskt och förtjänade ett bra i versaler) varpå ridläraren frågar vad jag sa... Så himla roligt, vet inte om det hörs på filmen men mellan tvåan och trean svarar jag: "jag sa bra". Haha.

Idag är det totalt snökaos - fy f*n vilket helvete det var att ta sig till hästarna under morgonen.

Det blir dock inte just nå mer häst idag för mig då resten av dagen kommer ägnas åt dalecarlia music awards, det känns lite jobbigt men jag borde egentligen tänka på annat lite oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar