fredag 14 februari 2014

Heldag

Började med att rida Rucj. Vi tog oss ända upp i bergen och för detta belönades vi med utsikt över Siljan. Helt overkligt känns det fortfarande, hänne uppe bor vi alltså...? Mysko.

Idag tittade solen fram som allra flyktigast men åh det var underbart, tveklös förbättring från gårdagens ymniga snöande i både famn och öga.


Så här snällt och lite lagom plogat är det på många håll (det är alltså en sandväg i skogen som förmodligen plogas av de som kör travhästar):


Töandet har verkligen tagit hårt på snön men än finns det gott om klafs under hovarna, på lite högre höjd var snön riktigt vit och fin fortfarande.

Eftersom vi ägnat oss åt ren konditionsträning de senaste passen var vi lite "roligare" idag. Efter en lång lång framskrittning idkade vi trav i olika grader av samling en god stund för att sedan göra en hel del fattningar åt båda hållen.

Äntligen fick vi ihop 90 minuter! En och en halv timme krävs nästan för att vi ska "träna ordentligt", allt under en timme innebär ju att jag gått bredvid Rucj mer än vad jag ridit...



Rucj var så duktig och trampade sturskt rakt ner i jättedjupa isvattenpölar, se nedan:


Sååå smickrande bild...


Efter Rucj kommer Fester.

Tack och lov för att åtminstone EN häst är liten nog för att göras iordning på "gången":


Festers päls är helt underbar, superblank vinterpäls visste jag inte ens fanns innan jag träffade Festsson.


Vi tog en sedvanlig promenad och vi var duktiga nog att gå en aning längre än vanligt.


Mitt och Festers bidrag till selfie-djungeln... haha!


Bokstavligt talat kliver vi över hundratals hästbajshögar på en promenad och stackars Fester vill ju egentligen nosa på alla. Snäll som jag är säger jag braaa varje gång han kliver över utan att försöka nosa - jag vet ju att det är svårt att låta bli, haha.


Vi fick oss ordentlig backträning vill jag lova.


Fluffsson <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar