söndag 23 februari 2014

Busbarn

Hästarna har varit väldigt spralliga den här veckan, även jag är relativt sugen på att spänna musklerna faktiskt men underlaget just nu är nästan omöjligt att jobba med. 

Det kom ju 20 cm snö på ett dygn men den snön är nästan borta redan. Nu är det glansis på många ställen istället, till och med i hagen är det svårt att ta sig fram på grund av att det är skarsnö under blasksnön. 




Det är så trökigt när det blir ofrivilliga träningsuppehåll (om än korta) på det här viset hela tiden, jag tappar lätt lusten även under bättre förutsättningar och mår dåligt på riktigt av att det är så här grått och drygt.

3 kommentarer:

  1. Kunde inte hålla med mer om hur jävla tråkigt det är just nu alltså. Jag fick en hjärnskakning i tisdags när Noohr, tack vare ovannämnda skitunderlag, gick omkull med mig på. Det gick bra för Noohr tack och lov. Sommar nu, tack?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh fy!!

      Usch vad otäckt, tur att han klarade sig så du slapp ha krassligt häst samtidigt (även om det känns som en klen tröst).

      En enda gång har jag gjort illa mig (lite mer ordentligt, hehe) med hjälp av en häst och då gjorde jag exakt så där, gick omkull på is och fick hjärnskakning, det är väl nästan 15 år sedan men nu fick jag otäcka flashbacks.

      Kram på dig

      Radera
    2. Tack för kramen! Kändes helt ärligt lite skönt att höra att du har varit med om samma grej. Nu håller vi tummarna att saker och ting ordnar upp sig i takt med att det blir ljusare!

      Radera