tisdag 30 september 2014

Ut å åka

Under morgondagen ska Rucjsson ut å åka lite igen. Det rör sig inte om något roligt tyvärr, det är det årliga tandläkarbesöket som ska avklaras.

På grund av Rucjs "lite speciella" bett, han har både över- och vågbett, låter jag det inte gå mer än 10-12 månader mellan tandkollarna.


Den här gången tänker jag ställa några dumma frågor angående de där vampyrtänderna. De i överkäken är synnerligen sylvassa och har faktiskt åsamkat en del blodvite både på Rucjs tunga och på mina fingrar (man vill ju peta och "kolla" själv...).


Blogg är bra. Tack vare den kollade jag nu lite snabbt att vi fixade tänderna 12:e november förra året, alltså håller vi planen när det gäller hur lång tid det går mellan besöken.

En annan grej jag passade på att kolla, när jag ändå scrollade runt i arkiven, var om jag kunde se något samband med förra årets "utslag" av okänd art med årets dito. För så är det nämligen. Även i år fick/har han vissa utslag och svullnader runt ganascherna.

Jag funderade om det kunde ha med första högivan, frosten eller liknande att göra eftersom det rör sig om ungefär samma datum. Men nej, både förra året och i år skedde det innan någon sådan förändring.

Märkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar