torsdag 25 september 2014

Ridit lite

Jag hade som bekant inte tänkt sluta rida helt tvärt men det blev visst rätt tvärt ändå. För någon dag sedan bestämde jag mig dock för att ta en sväng över hindren i hagen.


Jag tänkte testa något nytt i form av att lägga travbommar nästan ända fram till ett hinder för att på så vis testa att hoppa i trav. Jag travhoppar egentligen aldrig, av olika anledningar, men det kan tänkas vara nyttig träning för en sådan som Rucj som använder sig av fart för att susa över hindren.

Nu var det lättare sagt än gjort att hålla honom i trav... haha.


Det blev en del halvgalna språng men faktiskt inga direkta bock eller sparkar (man tackar!).




När man liksom inte längre har något att förlora vågar man plötsligt hoppa nästan en hel meter flera gånger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar