onsdag 3 september 2014

Pendlar lite...

...mellan hopp och förtvivlan. Och då talar jag inte enbart om Sveriges insatser i ryttar-VM.

Jag var som bekant väldigt bestämd med att satsa helhjärtat inför kommande dressyrtävling men har faktiskt kommit av mig så pass att jag övervägt att stryka mig.

Rucj är oerhört het och knäpp just nu, egentligen har jag inte haft ett "bra" ridpass sedan tävlingen (som ju trots allt kändes som en rätt så bra dag).

Vi har en del goda stunder men jag har fått lite för många brallningar i ryggen för att våga sitta ner och tänka dressyr. Hur som helst har jag gett mig själv ett par reparerande skrittpass och börjar känna mig redo att försöka igen.

Det blir tävlingsstart även om risken att det blir en pinsam sådan är överhängande.

Kolla förresten vilken duktig kille som är uppbunden! Om han får stå med näsan utanför och kolla in allt som händer verkar det hittills gå jättebra, det blåa grimskaften sitter dock inte fast så han kan känna sig "lös".

Det är nu över ett år sedan han var uppbunden senast (om man bortser från när han transporteras) och de sista gångerna han var uppbunden är inget jag skulle önska någon att behöva se.



Och vad snygg han är! Man kanske ska sluta vara hemmablind och se tokfransen för den tjusiga araben han är.

Jag är dålig på att tycka att han är fin men när jag väl ser hur fin han är då tycker jag verkligen att han är SUPERFIN!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar