fredag 12 september 2014

Hoppa går ju

Passade på att hoppa lite igår, har planer på en tävling snart nämligen, och det gick väl bra.

Tog inte så många språng då jag kände mig väldigt stel och oföljsam...



Retligt nog är han oftast urstark i galoppen när vi hoppar och rider ut (men alltså inte på ridbana...). Han bär sig så fint med ryggen helt "uppe", lätt framdel och han håller galoppen genom hur tvära svängar och hur många varv som helst, jag behöver dessutom bara tänka galopp för att han ska göra en fin fattning och jag behöver inte understödja galoppen heller.

Kortkort galopp helt utan ansträngning:






Tänkte lyfta upp bommarna till nästa hållare men det blev inge av det, jag må se glad ut men vissa vändor var mer plåga än lycka och det kändes inte rättvist mot Rucjsson att jag var så pass "osäker".

Längtar dock efter riktiga hinder på runt 120-130...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar