söndag 14 september 2014

Hej och hå

Blev en ytterst tidig och synnerligen kylig morgon, var i stallet 05.30 för att feja pållen innan det var dags att traska mot klubben för min rekordtidiga (08.37!) tävlingsstart. Erkänner villigt att den sällsamt trolska skogen faktiskt gav oss en och annan rysning där i dimman...

Anyway, jag och Rucjsson var såta vänner hela dagen och därför är jag glad "ändå". Själva tävlandet gick nämligen lite så där. Haha.

Det började bra med en stadig inridning och en i det närmaste perfekt (!) halt. Sedan var det ju det där domarbåset vid nedre kortsidan... Det var inte helt lätt att urskilja i det spektakulära "vädret", vem vet vad som egentligen gömde sig därinne, Rucj tog det säkra före det osäkra och vägrade helt sonika gå i närheten av det.

Det gick helt okej så länge vi fick hålla oss på övre halvan men det blev förstås en hel del trassel och faktiskt någon sekund på bakbenen.

Det var inte ett alternativ att sitta ner ordentligt på grund av min fruktansvärt störande ryggrad så jag red i tre hål kortare läder än vanligt och gjorde en relativt pinsam insats ridmässigt.

Men procenten då?! 

Trumvirvel...

Det blev 54 % och en 10:e plats av 12 startande.



Vissa moment blev helt spolierade vilket således genererade en del riktigt låga siffror men vi fick åtta stycken 6:or och två 6,5. Kul med halvpoäng, det var nyheter för mig, en 6:a blev resultatet för "ryttarens sits och hållning" vilket jag får tåla.

Framridningen "vann" vi, det kändes riktigt härligt att rida - äntligen ett pass med bra känsla!



Söööt! Och glad liten fin Arab <3


Självfallet hade jag intentionen att lägga upp videon (själva ritten filmades förstås i vanlig ordning) men vi försvann lite i dimman så jag ska se vad jag kan göra, något blir det men kanske inte filmen i sin helhet.

Kommer mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar