torsdag 24 april 2014

Surrskräck

För någon dag sedan blev jag högst oprovocerat attackerad av ett djur.

Jag satt (som en skräddare) i soffan och tittade på ponnyakuten på datorn när det plötsligt brann till utav bara helvete på mitt ben.

Jag flög upp och upptäckte ett bi inborrat i mitt lår.

Efter ett par minuter höll smärtan på att driva mig till vansinne, svordomskavalkaden ville aldrig ta slut och med lite hjälp av google fick jag tipset att dra ut gadden (med hjälp av exempelvis naglarna) för att påskynda läkningen.

Hänne finns inga långa naglar att greppa saker med så jag klämde ut gadd, blod och skit tills det inte fanns något kvar i mitt ben.

Efter den incidenten har jag blivit rädd för kryp. Töntigt men sant.


Stackars Rucj är redan jättetrött på mygg och andra blodsugande varelser, han är så känslig och hans matte är lite för försiktig med mygg- och flugmedlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar