onsdag 2 april 2014

Skogshoppning

Jag vet att det finns en massa små hopphinder i skogen och nog hittade vi ett tiotal hoppvänliga pinnansamlingar.   


Här är ett av alla "hinder" vi hittade:
 

Man vill ju variera öronbilderna lite... haha.


De första hindren tog vi i trav och då kändes han lite tveksam inför uppgiften men när vi hoppade ett par hinder i rad och föll in i galopp blev han allt lite till sig.

På ett ställe var det ett litet hopphinder med en nedfallen tall bara några meter bakom, tallen var av lite högre art och var så nära det andra hindret att vi tog det på studs. Det var så roligt att vi tog om det igen men allvarligt talat var det nog bland det farligaste jag gjort med en häst tror jag...

Ännu mer spännande blev det när vi i full galopp tog oss an en kort men brant backe, Rucj slog över till sin alternativa personlighet och blev så där överjordiskt het som han kan bli ibland.

Även denna gång slutade det med att jag fick sitta av - just det I GALOPP. 

Det är inte så dramatiskt som man kan tro, det går till så här: han blir skvatt galen och kan inte sluta galoppera, jag tar ner honom så försiktigt det går eftersom han alltid svarar med att bocka (å det grövsta!) om man tar för hårt i det läget.

Idag blev det några av de obligatoriska bockepisoderna och jag valde att sitta av när galoppen var så "på stället" att det faktiskt går att sitta av och landa någorlunda säkert.



Kul med lite action!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar