tisdag 29 april 2014

Galoppat i skogen

Nu är det nedräkning/uppladdning för helgen som gäller. Jag rider ganska "ordentligt" i början av veckan för att sedan ta det lite lugnt, inga vilodagar dock, hehe.

Igår red vi ut i lite drygt en timme, vi tog alla små backar i frisk galopp så det blev en rolig tur vill jag lova.

Efteråt travade vi runt i vår vanliga "ridbäck" för att plaska av oss svetten, återfukta hovarna och kyla benen.



Bilderna är från avskrittningen efter fredagens hoppning, jag hade som synes bytt skor och tagit av mig hjälmen (eftersom vi var färdiga med ridningen).

Jag satt alltså upp igen för att kunna traska ner i vattnet, jag rekommenderar inte att man rider utan hjälm eller med skor utan klack, jag gjorde det av slöhet och bara i en minut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar