onsdag 23 april 2014

Seriöst

Nu jeflar är det serious business som gäller - igår premiärred vi två pass.

SÅ roligt! Känner mig inspirerad av Ryttareliten, världscupfinalerna och bilder/filmer på instagram vilket sporrar mig att träna mer seriöst.

Vi började med en skrittvända på 45 minuter med betoning på samling och sidvärtsrörelser.



Till kvällen tog vi ett short and sweet hopp-pass i hagen.

Min enda plan för den träningen var att hoppa en oxer, jag tänkte nämligen efter och insåg att vi nog nästan aldrig hoppat någon sådan, ingen vanlig parallell i alla fall.

Jag sätter alltid hållarna på ca 70 respektive 90 cm, för att Adam enkelt ska kunna lyfta över bommarna till nästa hållare och slippa försöka förstå vad jag menar när jag säger "höj", men igår valde jag faktiskt att stanna på den lägre höjden.

Rucjsson hoppade som en dröm (efter den obligatoriska sega starten) med så stora luftiga språng att jag inte ville kräva mer höjd. Jag är stolt över mig själv för att jag inte tänkte tvärtom och höjde mer istället.

Det blev ungefär ett hundra bilder...






Och när vi blivit varma i kläderna...












Superglad för den självförtroendeboosten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar