onsdag 16 april 2014

Rejält pass

Idag tog vi ett riktigt galopprace, i all ensamhet förstås (om man bortser från en kusk som ägde världen...), det var Rucjssons lyckodag med andra ord.

Vi galopperade "flat out" uppför en lång backe och jag hade räknat med att bensinen skulle ta slut betydligt tidigare än vad den gjorde.

Kul att han fick kuta av sig ordentligt men nu har jag obligatorisk rå-ångest.

Tänk om han överansträngt sig på något vis, hu... Han var väldigt fräsch i relation till ansträngningen, efter ett par minuter hade pulsen gått ner och han hade gärna sprungit mer men jag bestämde att vi skulle trava i låg form en liten stund och satt sedan av för att skritta hem.

Mår dåligt av att man oroar sig för skador och skit istället för att njuta av stunden.


Jag måste dock tänka lite på mig själv också känner jag, jag rider, springer, cyklar och går flera mil varje dag och jag vilar inte tillräckligt mellan varven.

Man är ju ingen ungdom längre... haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar