tisdag 11 augusti 2015

Skit

Tog ut Fenja, gick två varv på grusplanen och sedan tillbaka in i hagen igen, släppte henne och fick henne ändå med mig ner till ängen, "kopplade" henne igen och longerade några varv i full fart men med full kontroll sedan vete fan vad som hände.

Hon var het och hade mycket överskottsenergi men att gå från det till att dra järnet med linan slängandes runt benen... åh Gud alltså, hon lyckades alltså slita sig och när hon kutade tillbaka upp till grinden kände jag livet rinna ur mig.

Det var en hemsk känsla, borde jag ha gett mig tidigare, var jag inte beredd, läste jag inte av henne ordentligt, vad signalerade hon egentligen innan hon stack?

Till råga på allt hade hon ådragit sig ett litet jack i ansiktet (kan ju bli så när man kliver på linan i full galopp) så jag kunde inte gärna fortsätta heller.


Ibland vill man liksom lägga sig ner och återgå till jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar