onsdag 19 augusti 2015

Najs lajf

Spenderade morgontimmarna hos flickorna, Tessan skulle ridas och jag ville se att Fenja stod kvar och skötte sig när hon blev ensam och jag ville framförallt se till att hon inte försatte Tessans ägare i ett svårt läge.

Svarta faran är ju lite lätt påträngande vilket förstås kan upplevas obehagligt, man känner sig inte särkilt stor på jorden när man får en hel Fenja i fejset, tack och lov är pållarna redan väldigt coola med varandra så förhoppningsvis ska det inte kunna hända något även om Fenjan tränger sig på.

Idag fick jag höra Fenjas röst flera gånger vilket inte hör till vanligheterna, jag var inställd på att hon skulle reagera när Tessan försvann och det gjorde hon men i det stora hela gick det bra ändå.

Vi passade på att leka lite medan vi var ensamma, vi har en ny superrolig lek som går ut på att jag sparkar iväg en boll åt Fenjas håll och sedan får Fenja och bollen springa ikapp.

Den första bilden på Fenja som jag postade på instagram fick texten "This horse is so beautiful I want to cry." Så här ett halvår senare kan jag villigt erkänna att känslan håller i sig.



Sedan hängde jag med pojkarna en god stund och svettades i vanlig ordning ymnigt i alla kläder som var anpassade för den tidiga morgontemperaturen.

Nu kan jag i lugn och ro bevittna EM direkt när det sänds, sweet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar