tisdag 25 augusti 2015

Höst tack

Ja idag tog sommaren i så den sprack, tror stenhårt på höst från och med i morgon, har inte gjort mycket idag och ändå känner jag mig helt färdig.

Igår tog jag en för dagen ovillig ponny ut på cykeltur, plutten ansåg inte att trav på asfalt i dryga 25 grader var någon hit och därför avstod jag faktiskt träning idag. Som sagt har Festsson mycket päls nu och idag var det ännu varmare än igår, i vanliga fall har ponnyn framåtanda som ett helt fullblod så han latar sig endast på goda grunder.

I morse satt jag hos tjejerna i en hel timme och väntade på att de skulle vakna (ville ta av Fenja flugtäcket) men de bara sov och sov...

Tessan gnäggade också i sömnen, nu är det bara Rucj kvar att beskåda (behöra...?).

Töta tanten är verkligen underbar.


Fenja har mot min förmodan blivit sämre och sämre på att låta folk hämta Tessan, idag var hon riktigt dryg så jag har fått tillåtelse (jag börjar ju inte leda runt andras hästar utan att fråga först) att "öva" själv vilket jag kommer sätta igång med direkt.

Visst är det härligt när hästarna saboterar för sig själva... mm, försöker att inte gå igång alltför mycket men ångesten kommer förstås krypande, ska hon bli utan sällskap igen för att hon inte kan tro annat än att allt och alla är till för henne att leka med. Det blir tvunget att serveras andra bullar nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar