måndag 10 augusti 2015

Mycket nu

Har hunnit med en hel del sedan jag cyklade med Festsson. Tvättade Fenja ordentligt med både schampo och balsam i lördags och igår tog jag mig nästan ända upp på ryggen på henne. Jag hade foten i stigbygeln men det var så mycket störande element runt oss att jag valde att play it safe och återupptar det en annan dag.

Jag tog även nästan ett hopp-pass med Rucjdjuret för någon dag sedan, vi värmde upp sedvanligt och styrde sedan på ett ca 50 cm's kryss varpå Araben ivrade och valde galopp (jag tänkte travhoppa) men han ångrade sig i sista stund och tvärnitade mitt i "hindret".

Jag satt av direkt och klädde av honom. Orkar inte "tjafsa" det minsta, jag visste inte om jag skulle kunna vända passet från ryggen men jag visste att jag kunde genomföra ett bra pass från marken så då valde jag helt enkelt det istället.


Lätt värt det.

Har mycket nya bilder på både svart och vit fara så det kommer mer från helgen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar