måndag 24 augusti 2015

Mycket nöjd

Gårdagens nyduschade Fenja:



Tog mitt lilla guldäpple och gick en promenad i skogen igår, det var kvävande varmt så jag passade på att duscha/schamponera Festsson innan vi gick så han var blöt när vi startade, stackarn har ju i princip satt vinterpäls redan.

Även Rucj fick en dusch innan dagen var över.


På kvällen försökte jag faktiskt rida Fenja, allt gick egentligen ganska bra men jag plågades av knaster i nacken och när sedan knotten samlades i tjocka moln bröt jag tillslut ihop och rev av mig både hjälm och väst. Svarta faran skötte sig trots allt bra, jag hann sadla och ta några varv i corallen innan det enda raka var att befria henne från utrustningen och försöka få på flugtäcket istället.

Under morgontimmarna är det gott om irriterande flygfän så jag bestämde mig för att ta nya tag under förmiddagen, flickorna lekte lite vilket var underbart att bevittna och föga förvånande var Fenja lite halvsugen på att lämna Tessan...

Vi genomled borstningen och började äntligen slappna av när det förstås kom en hel skolklass som började springa runt på vägen och i skogspartiet vid lösdriften. Hej och hå. Tänkte att det nog inte blir någonting alls idag men vi tog oss samman och klev runt på grusplanen i skritt en (ytterst) liten stund.

Hon skrittade med huvudet sänkt och höll sig på lagom avstånd från mig, jag var riktigt orolig att jag skulle få ångra att jag ens försökte så jag är mycket nöjd med utgången.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar