tisdag 4 augusti 2015

Att longera sin drake

När draken är het på gröten och helst börjar med galopp då låter jag henne helt enkelt ta galopp, det kanske ser farligt ut men hon är egentligen inte ens kapabel att galoppera på en så här liten volt så en spark tror jag ärligt talat inte att hon skulle kunna åstadkomma i dessa lägen (se nedan). 

Jag släpper inte hennes huvud med blicken och förstås är jag ständigt beredd på både det ena och det andra.



Här tänker hon på eget bevåg komma in till mig men jag stoppar henne i tid.



När det går bra:


Hon har några olika sätt att "krångla" på, det vanligaste nu för tiden är att hon helt enkelt vänder upp och stannar precis framför mig, det något otäckare alternativet är när hon kommer emot mig utan att bryta av i tid:


Tror mitt ansiktsuttryck talar för sig självt här, haha, "inte ett steg till Fenja".




Och när hon kommer in "på flit":



Snyggfian har ju onekligen potential och om vi fortsätter komma bättre och bättre överens är jag säker på att det här löser sig inom de närmsta åren, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar